Toto auto nie je síce na trhu novinkou, ale medzi ostatnými klasickými hatchbacky, asi sotva nájdete niečo extravagantnejšie, čo upúta taký záujem okolia, ako toto vozidlo. Podľa skúseností odborníkov si na tento model Hondy musí človek zvyknúť, ale po pár najazdených kilometroch auto každého nadchne natoľko, že sa ho už nikdy nevzdá.
Vďaka veľmi jednoduchej náprave a pohone predných kolies Japonci vytvorili veľmi dobre zladený podvozok, na ktorý si vodič pár dní musí zvykať. Potom však každý nájde v tejto jednoduchosti tú nádheru a osobitosť.
Diferenciálu vozidla je použitý samosvorný, čo predpokladá menšiu rýchlosť do zákruty, ale pri výjazde už výborné zrýchlenie. Auto sa nenakláňa a drží na asfalte ako motokára. Najmä po stlačení voľby R je cítiť, ako by ste sedeli v pretekárskom aute stvorenom pre zákruty.
Civic Type-R má vylepšenú aerodynamiku, jeho zadné krídlo sa postará o lepší prítlak k vozovke. Tento zadný spojler navyše pôsobí veľmi esteticky a dáva vozidlu originálny vzhľad.
Pri jazde do zákrut pomáha chytrá elektronika pribrzďovať vnútorné predné koleso, takže auto drží ako prilepené.
Aj napriek tomu, že väčšie a robustnejšie postavy majú menší problém s úzkym bočným vedením sedačiek, je jazda v tomto vozidle pohodlná aj na diaľnici.
Na rozdiel od predtým používaných vysokootáčkových motorov je tu prvýkrát použitý benzínový motor s turbom. Kým predchádzajúca atmosférická jednotka dosahovala maxima krútiaceho momentu vysoko nad 5 000 otáčkami, tu u turba mu stačí otáčok len 2 500. Výsledkom je 400 Nm krútiaceho momentu a 310 koní.
Auto HONDA Civic Type-R dosiahne stovky za 5,7 sekundy. Typický zvuk motora je zosilnený odstránením tlmiča zvuku, a namiesto neho je na zadnej časti umiestnený rezonátor.
Cena tohto vozidla začína na 30 tis. EUR.
HONDA Civic Type-R
Z vyššie uvedeného popisu jasne vyplýva, že toto auto je naozaj originálnym kúskom. Ak ste športovejšie založený, máte radi rýchlu jazdu s neuveriteľným zrýchlením a stabilitou na vozovke, potom HONDA Civic Type-R je pre Vás tou správnou voľbou.